Skip to main content
Portál Ekonomické fakulty TUL pro zájemce o Erasmus+ a zahraniční mobility

Aktuality

Vážené studentky, vážení studenti,

obracím se na Vás se souhrnnou nabídkou stáží ve všech Českých centrech v zahraničí na tento školní rok.

Všechny inzeráty najdete zde: https://czechcentres.gov.cz/o-nas/kariera/nabidka-stazi

Se srdečným pozdravem,

TEREZA PULDOVÁ

Specialistka oblasti vzdělávání

ČESKÁ CENTRA
Václavské nám. 816/49, 110 00 Praha 1
T +420 234 668 239 / M +420 731 609 777
E
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 
www.czechcentres.cz

Odebírejte newsletter
Facebook Instagram X YouTube LinkedIn

    

Česká centra jsou kulturním institutem, zřízeným Ministerstvem zahraničních věcí ČR. 

Jejich hlavním posláním je šíření a podpora dobrého jména Česka a posilování kulturních vztahů mezi zeměmi.  

V současnosti působí v 26 zahraničních destinacích na 4 kontinentech. 

Přihlaste se na konferenci o společných studijních programech

Zajímají vás společné studijní programy? Přihlaste se na konferenci, kterou pořádá polská národní agentura v rámci TCA od 25. do 27. 11. 2025 v Lodži. Konference poskytne prostor pro dialog, výměnu zkušeností a diskuze o budoucnosti společných studijních programů v Evropě. Účastníci, včetně zástupců vysokých škol, národních agentur, tvůrců politik a absolventů, budou mít příležitost sdílet osvědčené postupy, diskutovat o výzvách a hledat inovativní řešení pro plánování a realizaci mezinárodních akademických programů.

Cílem konference je prohloubit vzájemné porozumění účinných modelů společných studijních programů, posílit partnerství mezi institucemi a identifikovat právní, administrativní a kvalifikační výzvy, které je třeba řešit, aby se usnadnila přeshraniční spolupráce. Diskuse se zaměří na praktické aspekty řízení programů, uznávání kvalifikací, mikro certifikáty a vyvíjející se rámec značky Evropského diplomu. Více informací, včetně programu, najdete na webu pořadatele. Pokud vás konference zaujala a chtěli byste se účastnit, vyplňte prosím náš formulář, na jehož základě budeme vybírat české účastníky. Prosíme vás o vyplnění dotazníku do 9. 9. včetně.

Greetings from the heart of the Austrian Alps!

We are excited to invite you to our International Staff Week from 1 – 5 December 2025 in Dornbirn, Austria!

 

From Systems to Stories

Building smooth processes for students in internationalisation and student services

 

Participants can choose between two parallel tracks:

Track A: Internationalisation & Mobility Services
for colleagues working in student exchange, international partnerships, nd global engagement strategies.

 

This track offers space for reflection, exchange, and inspiration on strategic and operational topics in internationalisation.

Thematic sessions include:

·       From Systems to Stories – Best Practices in Internationalisation

·       Motivating Students for International Experiences

·       Digitalising Mobility – Insights from five years of Erasmus Without Paper (EWP)

·       Evaluating Your Partner Network – Looking Ahead Strategically

 

Track B: Student Services & Administration
for colleagues working in admissions, student records, curriculum planning, or academic advising – especially those involved with international students or programmes.

Focusing on the student journey and administrative workflows, this track presents examples and ideas for future-ready support services.

Thematic sessions include:

·       Centralising vs. Decentralising – Rethinking the Application Process

·       From Enrolment to Engagement – Attracting and Retaining International Students

·       Processes in the Student Life Cycle – Microcredentials and Short Learning Opportunities

·       From First Contact to Student Status – Managing the Applicant Journey

Each track includes interactive sessions, institutional case studies, and time for networking.

Plus: Enjoy the magical winter atmosphere and Christmas market in Dornbirn!

Registration is now open until 30 September 2025.
Early registration is recommended – places are limited

 

More info & registration

If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.

Best regards from Vorarlberg,
International Office Team

 

T +43 5572 792 1201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

www.fhv.at/international

Member of RUN-EU | European University

Fachhochschule Vorarlberg GmbH | CAMPUS V

Hochschulstraße 1 | 6850 Dornbirn | Austria

FN 165415h | LG Feldkirch | UID ATU38076103

EORI ATEOS1000019493

Milé studentky, milí studenti,
Dům zahraniční spolupráce ve spolupráci s německou národní agenturou DAAD a Fern Universität Hagen zahájil evropský výzkumný projekt Campus International 2025, do kterého Vás srdečně zveme.
Jaký je cíl studie?
Cílem studie je zjistit, jak se studenti osobně rozvíjejí na základě zkušeností získaných během studia. Zvláštní důraz je zejména na zkušenosti se zahraničním výjezdem.
Kdo se může zapojit?
Zapojit se mohou všichni studenti, kteří v současné době studují a žijí v Česku. Zahraniční pobyt (virtuální nebo fyzický) není podmínkou účasti, hledáme také účastníky, kteří během studia výjezd neplánují nebo si nejsou jisti.
Jak se zúčastnit?
Účast je možná po registraci prostřednictvím níže uvedeného odkazu a vyplnění krátkého registračního formuláře. Následně Vám e-mailem zašleme odkaz na osobní dotazník – jednou krátce po registraci a podruhé za několik měsíců abychom si ověřili změnu v čase. Dotazníky budou dostupné v českém i anglickém jazyce.
Pro úspěch studie potřebujeme co nejvíce odpovědí. Budeme proto velmi rádi, pokud tuto pozvánku a odkaz předáte dál svým spolužákům, nebo ji budete sdílet ve studentských skupinách.
Studie je realizována výhradně pro vědecké účely a nemá žádné komerční pozadí. Účast je samozřejmě dobrovolná a je možné ji kdykoli přerušit. Veškeré informace a údaje budou přísně
důvěrné a zpracovány v souladu s platnými předpisy o ochraně osobních údajů. E-mailové adresy budou uchovávány odděleně od údajů z dotazníků, takže zpracování výsledků nebude umožňovat identifikaci konkrétních osob.
Odkaz na registraci: https://survey.uzbonn.de/CI25-CZ
Pokud máte jakékoli otázky ke studii neváhejte nás kontaktovat na e-mailové adrese:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Velmi vám děkujeme za vaši podporu!
Tým studie Campus International 2025

Dobrý den,

jako organizace pro studentskou a kulturní výměnu ve střední a východní Evropě (GFPS-CZ) bychom Vás rádi informovali, že bylo vypsáno výběrové řízení na poskytnutí stipendií na letní semestr 2026!

Jedná se o stipendium na výjezd českých studentů do sousedního Německa, resp. na vybranou německou univerzitu. GFPS zprostředkovává tato stipendia všem studentům, kteří mají zájem o německý jazyk
(a chtějí se v něm zlepšit), o německou kulturu a obecně o zkušenosti ze zahraničí. Tato stipendia jsou poskytována studentům za podpory Česko-německého fondu budoucnosti.

V příloze tohoto e-mailu naleznete podrobné informace, které seznámí zájemce se základními požadavky a z nich plynoucí
mi výhodami. Dále zde naleznete pdf soubor s přihláškou.

Přihláška je k dispozici i na následujícím odkazu: https://drive.google.com/file/d/1jLzfuzw_ozu4MpyhqUXSgJWx6LyZSJ6m/view?usp=drive_link

Byli bychom rádi, kdybyste tuto možnost nabídli skrze školní stránky/emailem všem studentům vaší školy napříč všemi studijními obory, případně zveřejnili na dalších webových stránkách.

Mnohokrát děkujeme za spolupráci!

 
Rosina Linhard

Koordinátorka stipendií GFPS-CZ

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Dear students
 
Centro Paula Souza reiterates its invitation for your students to participate in the free online courses offered by our institution in the second semester of 2025, aimed at university students from international partner institutions.
 
 
The courses, with a workload of 40 hours throughout the semester, are taught in English or Spanish, synchronously, via the Microsoft Teams platform, with certification issued by Centro Paula Souza. The available courses are:
 
  • Soft Skills (in English) – Mondays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Project Management (in English) – Tuesdays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Métodos para la Producción de Conocimiento e Investigación Científica Aplicada (in Spanish) – Wednesdays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Literature and Culture (in English) – Thursdays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Fluency and Effectiveness in Oral Communication: A Practical Approach (in English) – Fridays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Topics on Management in Industry 4.0 (in English) – Saturdays, from 8:00 AM to 9:40 AM (São Paulo time)
Vacancies and Requirements
We offer 2 vacancies per course for international students from each partner institution, who must meet the following criteria:
Active enrollment: Be regularly enrolled at the home institution and have completed at least one-third of their bachelor’s degree program.
  1. For courses in English:
    • Demonstrate an intermediate level of English through:
      • Certification of English proficiency (B1 level or higher).
      • Certificate of an intermediate-level English course issued by a language school.
      • Being a native English speaker.
      • Alternatively, students without a proficiency certificate may request a language proficiency interview to demonstrate their English level.
  2. For courses in Spanish:
    • Demonstrate an intermediate level of Spanish through:
      • Certification of Spanish proficiency (A2 level or higher).
      • Certificate of an intermediate-level Spanish course issued by a language school.
      • Being a native Spanish speaker.
      • Alternatively, students without a proficiency certificate may request a language proficiency interview to demonstrate their Spanish level.
Registration
Nominations of selected students must be submitted by partner institutions by August 13, 2025, through the form: https://forms.gle/Z2EkQjBysRs2sYds6.
Course announcements, with detailed information on requirements, the registration process, and instructions for requesting a language proficiency interview, are available in this email.
 
Contact
For questions or clarifications, please contact us at: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.">Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
We reaffirm our commitment to international academic collaboration and look forward to welcoming your students to our virtual classrooms.
 
Sincerely,
International Relations Office – ARInter
Centro Paula Souza