Skip to main content
Portál Ekonomické fakulty TUL pro zájemce o Erasmus+ a zahraniční mobility

Aktuality

Milé studentky, milí studenti,
Dům zahraniční spolupráce ve spolupráci s německou národní agenturou DAAD a Fern Universität Hagen zahájil evropský výzkumný projekt Campus International 2025, do kterého Vás srdečně zveme.
Jaký je cíl studie?
Cílem studie je zjistit, jak se studenti osobně rozvíjejí na základě zkušeností získaných během studia. Zvláštní důraz je zejména na zkušenosti se zahraničním výjezdem.
Kdo se může zapojit?
Zapojit se mohou všichni studenti, kteří v současné době studují a žijí v Česku. Zahraniční pobyt (virtuální nebo fyzický) není podmínkou účasti, hledáme také účastníky, kteří během studia výjezd neplánují nebo si nejsou jisti.
Jak se zúčastnit?
Účast je možná po registraci prostřednictvím níže uvedeného odkazu a vyplnění krátkého registračního formuláře. Následně Vám e-mailem zašleme odkaz na osobní dotazník – jednou krátce po registraci a podruhé za několik měsíců abychom si ověřili změnu v čase. Dotazníky budou dostupné v českém i anglickém jazyce.
Pro úspěch studie potřebujeme co nejvíce odpovědí. Budeme proto velmi rádi, pokud tuto pozvánku a odkaz předáte dál svým spolužákům, nebo ji budete sdílet ve studentských skupinách.
Studie je realizována výhradně pro vědecké účely a nemá žádné komerční pozadí. Účast je samozřejmě dobrovolná a je možné ji kdykoli přerušit. Veškeré informace a údaje budou přísně
důvěrné a zpracovány v souladu s platnými předpisy o ochraně osobních údajů. E-mailové adresy budou uchovávány odděleně od údajů z dotazníků, takže zpracování výsledků nebude umožňovat identifikaci konkrétních osob.
Odkaz na registraci: https://survey.uzbonn.de/CI25-CZ
Pokud máte jakékoli otázky ke studii neváhejte nás kontaktovat na e-mailové adrese:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Velmi vám děkujeme za vaši podporu!
Tým studie Campus International 2025

Dobrý den,

jako organizace pro studentskou a kulturní výměnu ve střední a východní Evropě (GFPS-CZ) bychom Vás rádi informovali, že bylo vypsáno výběrové řízení na poskytnutí stipendií na letní semestr 2026!

Jedná se o stipendium na výjezd českých studentů do sousedního Německa, resp. na vybranou německou univerzitu. GFPS zprostředkovává tato stipendia všem studentům, kteří mají zájem o německý jazyk
(a chtějí se v něm zlepšit), o německou kulturu a obecně o zkušenosti ze zahraničí. Tato stipendia jsou poskytována studentům za podpory Česko-německého fondu budoucnosti.

V příloze tohoto e-mailu naleznete podrobné informace, které seznámí zájemce se základními požadavky a z nich plynoucí
mi výhodami. Dále zde naleznete pdf soubor s přihláškou.

Přihláška je k dispozici i na následujícím odkazu: https://drive.google.com/file/d/1jLzfuzw_ozu4MpyhqUXSgJWx6LyZSJ6m/view?usp=drive_link

Byli bychom rádi, kdybyste tuto možnost nabídli skrze školní stránky/emailem všem studentům vaší školy napříč všemi studijními obory, případně zveřejnili na dalších webových stránkách.

Mnohokrát děkujeme za spolupráci!

 
Rosina Linhard

Koordinátorka stipendií GFPS-CZ

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Dear students
 
Centro Paula Souza reiterates its invitation for your students to participate in the free online courses offered by our institution in the second semester of 2025, aimed at university students from international partner institutions.
 
 
The courses, with a workload of 40 hours throughout the semester, are taught in English or Spanish, synchronously, via the Microsoft Teams platform, with certification issued by Centro Paula Souza. The available courses are:
 
  • Soft Skills (in English) – Mondays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Project Management (in English) – Tuesdays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Métodos para la Producción de Conocimiento e Investigación Científica Aplicada (in Spanish) – Wednesdays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Literature and Culture (in English) – Thursdays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Fluency and Effectiveness in Oral Communication: A Practical Approach (in English) – Fridays, from 5:00 PM to 6:40 PM (São Paulo time)
  • Topics on Management in Industry 4.0 (in English) – Saturdays, from 8:00 AM to 9:40 AM (São Paulo time)
Vacancies and Requirements
We offer 2 vacancies per course for international students from each partner institution, who must meet the following criteria:
Active enrollment: Be regularly enrolled at the home institution and have completed at least one-third of their bachelor’s degree program.
  1. For courses in English:
    • Demonstrate an intermediate level of English through:
      • Certification of English proficiency (B1 level or higher).
      • Certificate of an intermediate-level English course issued by a language school.
      • Being a native English speaker.
      • Alternatively, students without a proficiency certificate may request a language proficiency interview to demonstrate their English level.
  2. For courses in Spanish:
    • Demonstrate an intermediate level of Spanish through:
      • Certification of Spanish proficiency (A2 level or higher).
      • Certificate of an intermediate-level Spanish course issued by a language school.
      • Being a native Spanish speaker.
      • Alternatively, students without a proficiency certificate may request a language proficiency interview to demonstrate their Spanish level.
Registration
Nominations of selected students must be submitted by partner institutions by August 13, 2025, through the form: https://forms.gle/Z2EkQjBysRs2sYds6.
Course announcements, with detailed information on requirements, the registration process, and instructions for requesting a language proficiency interview, are available in this email.
 
Contact
For questions or clarifications, please contact us at: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.">Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
We reaffirm our commitment to international academic collaboration and look forward to welcoming your students to our virtual classrooms.
 
Sincerely,
International Relations Office – ARInter
Centro Paula Souza

Dear colleagues,

The French Institute in Prague is looking for an intern to join its Campus France team from October 1st to 24th, 2025. It will be a 90-hour internship, with a remuneration of 3359 czk.

The main mission will be to assist me in the promotion of studies in France, especially during the Gaudeamus student fair from October 21st to 24th in Brno.

The knowledge of French is not a prerequisite, even if it would be a huge asset, as we are looking above all for a native Czech speaker.

The student must be able to get a placement agreement signed between their university and the French Institute in Prague.


Please find here the internship offer for more details: https://www.ifp.cz/files/files/Offre%20de%20Stage%20Gaudeamus%202025%20-%20CZ.pdf

Would you mind sharing it with you students who may be interested?

Thank you,

Please let me know if you need more information.

Best regards,

   

Mathilde Lagarde

Vedoucí informační kanceláře Campus France v Praze - Vědecká a univerzitní sekce
Responsable Campus France République tchèque – Pôle scientifique et universitaire

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Dear colleague, dear friend

We are pleased to invite you to our International Staff Week (ISW) at VIVES – Commercial Sciences, Business Management and Applied Informatics in Kortrijk, Belgium, from 24 to 28 November 2025.                                                                                             

Our event is an excellent opportunity to boost your international network by meeting our staff as well as close to 40 foreign colleagues from at least 15 different countries all over the world. In order to offer as many partner institutions as possible a chance to attend, we generally allow only two delegates, exceptionally three, from one university.

You can apply as guest lecturer for our second-year students in our bachelor (EQF level 6) or our associate degree (EQF level 5) programmes in Business Management, Organisation & Management and Applied Informatics. You are requested to bring an interactive workshop in which you set our students to work on a case in your field. More about our format and registration can be found here.                             

You can apply as of now, submitting your idea (50 to 100 words) for your workshop. Registration will be open until Sunday 28 September but please don’t leave it until last minute. We will be in touch if we need more information or if your proposal is not the best fit for our students. Acceptance of your proposal will be confirmed as soon as possible and no later than Friday, October 3.                                                                                                          

Below, you can find the draft programme for the ISW2025. If you have any questions, please do not hesitate to contact me at Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

                                               

We very much look forward to meeting you (again).

Kind regards                                                                                                                                       

Lynn Tanghe – Coordinator International Staff Week

Karolien Plancke – International Coordinator CSBM&I

Stéphanie Bovie – International Coordinator Incoming Students

Anna Szermuszyn – International Coordinator Outgoing Students

Lynn Tanghe

Lecturer | Coordinator International Staff Week

VIVES University of Applied Sciences

Commercial Sciences, Business Management and Applied Informatics

Doorniksesteenweg 145 | 8500 KORTRIJK | BELGIUM

Global Engagement Office: + 32 56 26 41 47

General phone number CSBMI: + 32 56 26 41 40

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.                                                                                                                   

www.vives.be/international

  

Draft programme ISW2025 at VIVES – CSBMI Kortrijk

(Commercial Sciences, Business Management & Informatics)

24-28 November 2025

Monday        24 November                                                                                           

11.30-12.00     Your arrival on campus

12.00-12.30     Welcoming speech – International Coordinator VIVES-CSBM&I, Karolien Plancke

12.30-13.45     Lunch

14.00-17.00     VIVES Wellbeing & Vitality Management – Head of programme, Kaat Verplancke                                                                                           

17.30-19.00     Reception at Kortrijk City Hall – Alderwoman for Higher Education, Hannelore Vanhoenacker                                                                                                                                                      

Tuesday       25 November                                                                                            

8.45-17.15       Workshops by guest lecturers                                                                                               

Wednesday 26 November

8.45-12.00       Workshops by guest lecturers

13.00-15.00     Going International – plenary session at Aula 't Forum

15.00-17.00     International fair organized by the Erasmus students currently studying at VIVES Kortrijk + informal meeting between guest lecturers, local students, Erasmus students and local staff            

Thursday      27 November                                                                                                                                                               

8.45-12.00       Workshops by guest lecturers                                                                                                              

12.00-13.30     Sandwiches at guest lounge                                                                                               

13.30-22.00     Trip to Ostend (TBC) and farewell dinner

Friday           28 November

Return trip home or extra time to meet local staff for guests still staying.                                 

www.vives.be/international

  

Dear partners,
I hope this message finds you well. I'm excited to share an extraordinary opportunity for your students and staff that combines innovative leadership development with the breathtaking natural beauty of Georgia.
Alte Summer School 2025: Global Leadership & Innovation Lab will take place August 7-14, 2025 in Martvili, Georgia.
Students will explore leadership, design thinking, and innovation while immersed in Georgia’s natural wonders - from Martvili Canyon to Prometheus Cave.
Key Features:
  • Interdisciplinary learning with a global student cohort
  • Hands-on innovation challenge and pitching
  • Leadership and mindfulness in Georgia’s stunning natural settings
  • Cultural immersion, community building and hospitality
Who Can Apply:
Undergraduate (3rd-4th year) and master’s students (ages 19–30) from diverse academic backgrounds: Business & Social Sciences, IT, Arts & Humanities, Sustainability Studies.
Complete Package Included: for 1,850 GEL (~€600), students receive -
  • 6 nights in eco-village accommodation
  • Vegetarian meals
  • Transportation and excursions (within Georgia)
  • All training sessions and materials
  • Entry tickets to natural sites
  • Official Alte University participation certificate
Contributors: If your academic staff would like to contribute to training sessions, they are welcome to express their interest and share the module description – if selected the staff won’t need to pay for participation.
For international partner students we are offering early bird 10% discount; the official registration will open on June 13, but we urge you to share the student pre-registration link so that students secure their place: [ https://forms.office.com/e/Mp1RtLYS3g ]; spots are limited, we encourage pre-registering as soon as possible.
Attached you will see 2 documents: brief agenda for the summer school and visual guide for the experiences to come 🤗
Please, share this opportunity with your student body and let us know if you have any questions. We can also set up a brief zoom/teams call to discuss all the arrangements.
Best regards,
 

International Affairs Department

ALTE University 

2, University str. Tbilisi 

0177 Georgia 

Web: www.alte.edu.ge