Aktuality
Spolupráce s thajskou univerzitou RMUTT
V květnových dnech na Ekonomickou fakultu zavítala vzácná návštěva 4 vědeckých pracovníků z Faculty of Business Administration at the Rajamangala University of Technology Thanyaburi (RMUTT) z Thajska: Mrs Sureerut Inmor (Department of Information Systems), Ms Sukontip Wongpun (Department of Information Systems), Mr Noppadol Suwannasap (Department of Logistics and Supply Chain), Mr Adisorn Chaysang (Department of Marketing) a můžete se s nimi vídat na půdě naší fakulty celý měsíc. Společně se zástupci EF budou tvořit vědecké články a zapojí se do odborné činnosti na katedrách (KIN, KMG a KPE).
V červnu pak na pár dní přijelo domlouvat další možnosti mezinárodní spolupráce i vedení univerzity RMUTT: Assoc. Prof.Dr. Khahan Na Nan, Dean of Faculty of Business Administration, Asst. Prof. Pimpa Hirankitti, Vice –Dean for Administration and Planning a Asst. Prof. Dr. Kanokporn Chaiprasit, Head of Domestic and International Collaboration. Součástí delegace byli i hosté z RMUT Tawan: rektor Assoc.Prof.Dr.Rerkchai Fooprateepsiri a Assoc. Prof. Dr. Kanakarn Phanniphong, Vice-president for Academic Affairs.
Návštěva z Egypta na EF TUL
V týdnu od 22. do 26. května navštívila Ekonomickou fakultu kolegyně z Cairo University, Dr. Raghdaa Ali Mohamed Ismail Ali z Cairo University z Faculty of Economics and Political Science, z Accounting Department.
Nejvíce zaujala studenty se svou přednáškou na téma: „Egyptian Banking System“, kde posléze se studenty komparovala egyptský bankovní systém s bankovním systémem v České republice. Její přednášky probíhali v rámci výuky předmětu Pojištění osob a dále v hodinách výuky Ing. Jana Öhma, Ph.D. a Mgr. Jiřího Rozkovce.
Zahraniční návštěva z Uzbekistánu na EF
Od 11. do 19. května 2023 (Dr. Amirov do 20. května) nás v rámci kreditové mobility svou návštěvou poctila skupina kolegů z partnerské univerzity Tashkent State Universtiy of Economics z Uzbekistánu: prorektor pro akademické záležitosti, dále prof. Abrorjon Kucharov, profesor z katedry „Business Management and Logistics“. Dále pak kolegové Dr. Zohid Hakimov a Dr. Lochinbek Amirov pořádali školení „Internatinal Transaltions in Accountig“ zaměřené nejen na pojmy související s pojištěním (komparovali přístup účtování v pojišťovnictví vs. klasické firmy a zaměřovali se zejména na specifické pojmy, které jsou využívané v pojišťovnictví). Z návštěvy vzniklo mnoho dalších podnětů, nejen společná vědecká činnost, ale rovněž byla diskutována možnost pokračování spolupráce již bez podpory kreditové mobility.
Na výukovou mobilitu přijel Dr. Azizjon Bobojonov, který se specializuje na digitalizaci v pojišťovnictví. Dále pak na školení přijeli: prof. Mansur Ezhov, prorektor V rámci programu mobilit se uskutečnila celá řada setkáním a meetingů. Zvané přednášky kolegy Dr. Bobojonova proběhli v rámci předmětů Pojištění osob (Bc. Ing. Karina Tatek Benetti, Ph.D.) a Pojištění průmyslových a podnikatelských rizik (Ing. Jan Öhm, Ph.D.). Velmi se studentům líbila přednáška na téma: Digital Transformation of Insurance Companies.
Výzva k předkládání žádostí o cestovní grant z Fondu mobility EF TUL
V souladu se směrnicí děkana EF TUL č. 2/2023 Zásady tvorby a čerpání prostředků z Fondu mobility EF TUL byla otevřena výzva pro předkládání žádostí o cestovní granty na akademický rok 2023/2024.
Termín pro podání žádosti: do 15. září 2023
Žádosti prosím zasílejte emailem na Referát zahraničních vztahů:
Formuláře žádostí jsou na stránkách EF TUL, v sekci Vnitřní předpisy a normy.
Ze zdrojů FOM EF TUL lze poskytnout podporu:
a) studentovi prezenční formy studia na EF TUL (po celé období studijního pobytu v zahraničí musí být student řádně zapsán ke studiu na EF TUL, nemůže tedy studium ukončit ani přerušit před ukončením pobytu v zahraničí),
b) akademickému nebo vědeckému pracovníkovi, který má hlavní pracovní poměr na základě pracovní smlouvy s TUL, jeho rozúčtování k EF TUL činí 100 % a má k univerzitě pracovní poměr ve výši minimálně 50 % úvazku,
c) zahraničnímu akademickému nebo vědeckému pracovníkovi prostřednictvím garanta pobytu tohoto pracovníka na EF TUL.
Další podrobnosti jsou k dispozici ve směrnici.
Požadované dokumenty:
1) Žádost o cestovní grant
2) Vyjádření školitele u DSP / vedoucího BP, DP u BSP a NMSP
3) Doklady o přijetí na přijímací instituci, doklad o akci apod.
4) Motivační dopis v anglickém jazyce
5) Další dokumenty relevantní k pobytu
8. ročník mezinárodní soutěže Falling Walls Lab Czech Republic
Vážené dámy, vážení pánové,
je nám potěšením Vás informovat, že 12. září 2023 se v prostorách Národní technické knihovny uskuteční již 8. ročník mezinárodní soutěže Falling Walls Lab Czech Republic, jejímž cílem je dát dohromady budoucí generaci skvělých vědců a inovátorů a přijít s dechberoucí myšlenkou - vědeckým projektem, byznys plánem nebo sociální iniciativou, která zboří všechny zdi a bariéry.
Prezentace soutěžících probíhá v anglickém jazyce ve formátu tzv. „pitch-talku“, který je dlouhý maximálně tři minuty. Nezáleží, zda se jedná o téma výpočetní techniky nebo medicíny, ekonomie nebo strojního inženýrství, filosofie, robotiky, chemie, umění nebo zemědělství - soutěž je otevřená každému, kdo je o svém nápadu přesvědčen a dokáže o něm přesvědčit i ostatní. Vítáni jsou studenti všech stupňů, dokonce i Ph.D. a postdoc. Přihlášení je možné přes Falling Walls Lab Czech Republic (falling-walls.com).
České finále mezinárodního projektu Falling Walls proběhne 12. září 2023 v prostorách Národní technické knihovny v Praze a uzávěrka přihlášek je 30. června 2023. Vítěz celonárodního kola získá peněžní dar ve výši 1.000 EUR a bude Českou republiku zastupovat na celosvětovém finále v Berlíně, které se pravidelně organizuje v předvečer výročí pádu Berlínské zdi. To se letos uskuteční 7. - 9. listopadu 2023.
Za Falling Walls Lab v České republice stojí Národní technická knihovna ve spolupráci s Německou akademickou výměnnou službou (DAAD), Velvyslanectvím Spolkové republiky Německo v Praze, společností xitee,
akci podporuje CzechInvest, Kontaktní kancelář Svobodného státu Sasko a Zastoupení Svobodného státu Bavorsko. Akademickými partnery jsou: Technická univerzita v Liberci, Univerzita Karlova, CEITEC VUT v Brně a ČVUT v Praze.
Těšíme se na Vaši účast nebo účast Vašich kolegů a moc děkujeme za šíření informace o projektu mezi případné zájemce ve Vaší instituci či jejím okolí. Za tímto účelem posíláme v příloze loga na sociální sítě, leták k tisku s podrobnostmi včetně důležitých termínů a plakát k vyvěšení. Inspirovat se můžete zároveň i z našich příspěvků na sociálních sítích Falling Walls Lab Czech Republic | Facebook.
Více informací naleznete na webových stránkách Falling Walls Lab Czech Republic či nás neváhejte kontaktovat emailem
DAAD IP Prag
DAAD IP Prag
Masarykovo nábř. 32
110 00 Praha 1
Tschechische Republik
Tel.: +420 224 931 182
Mob: +420 702 142 340
E-mail:
Web: www.daad.cz
www.facebook.com/daadceskarepublika
www.instagram.com/daad_ceskarepublika
International Staff Week at VIVES, Belgium
We are pleased to invite you to our International Staff Week at VIVES – Commercial Sciences, Business Management and Informatics in Kortrijk, Belgium, from 20 to 24 November 2023.
At our event, you can definitely give your international network a boost as we annually offer guest lecturers a platform to meet close to 40 foreign colleagues from at least 15 different countries all over the world.
You also get to meet and work with our second year bachelor students in our different study programmes in business management and informatics. As guest lecturer, you are asked to bring an interactive workshop in which you set our students to work on a case in your field. You can read more about our format and register here.
You can register as of now, submitting your idea (brief outline) for your workshop. Registration will be open until Saturday 30 September but please don’t leave it until last minute. We need time to find out if we can find you an audience or if your idea needs some tweaking so both you and the students get the best out of this encounter. Acceptance of your proposal will be confirmed no later than Wednesday, October 4.
Below, you can find the draft programme for the ISW2023. If you have any questions, please do not hesitate to contact
VIVES University of Applied Sciences
Commercial Sciences, Business Management and Informatics
Doorniksesteenweg 145 | 8500 KORTRIJK | BELGIUM
Tel. + 32 56 26 41 40
Int. Office + 32 56 26 41 47
email
Website www.vives.be/international
Draft programme ISW23 at VIVES – CSBMI Kortrijk
(Commercial Sciences, Business Management & Informatics)
20-24 November 2023
Monday 20 November
11.30-12.00 Your arrival on campus
12.00-12.30 Welcoming speech by Johan Cottyn, Head International Office VIVES-CSBMI
12.30-13.45 Lunch at Bistro ‘t Forum on campus
14.00-16.00 Interactive experience VIVES & KULAK FLAX – House of AI
16.15-17.00 Coffee at lecturers’ lounge with local staff
17.30-19.00 Reception at Kortrijk City Hall by Alderwoman for Education Kelly Detavernier
Tuesday 21 November
8.45-17.15 Workshops by guest lecturers
Wednesday 22 November
8.45-12.00 Workshops by guest lecturers
13.00-15.00 Keynote speakers at Aula 't Forum
15.00-17.00 International fair organized by the Erasmus students currently studying at VIVES Kortrijk + informal meeting between guest lecturers, local students, Erasmus students and local staff
Thursday 23 November
8.45-12.00 Workshops by guest lecturers
12.00-13.30 Sandwiches at guest lounge
13.30-22.00 Trip to Ghent and farewell dinner
Friday 24 November
Return trip home or extra time to meet local staff for guests still staying.