Skip to main content
Portál Ekonomické fakulty TUL pro zájemce o Erasmus+ a zahraniční mobility

Aktuality

Studijní, výzkumné a jazykové pobyty v Itálii pro studenty MSP & DSP

Studijní, výzkumné a jazykové pobyty v Itálii  v akademickém roce 2023/2024 

pro studenty MSP & DSP

Italská vláda nabízí stipendia ve výši 900 EUR měsíčně k realizaci několika druhů pobytů:

  • studijní a výzkumné pobyty pro studenty MSP a DSP v délce 6–9 měsíců
  • studijní projekty v rámci doktorátu pod dvojitým vedením v délce 6–9 měsíců
  • vyšší umělecké, hudební a taneční kurzy (AFAM) v délce 6–9 měsíců
  • pokročilé kurzy italského jazyka a kultury v délce 3 měsíce

Podání žádosti: přes portál Study in Italy

Termín pro podání žádosti: 9. červen 2023 do 14:00

Bližší informace: stručně v přehledu ve vyhledávači stipendií AIA (také v příloze), podrobně na stránkách Study in Italy v angličtině v italštině.

Nabídka stipendií pro studijní a výzkumné pobyty v Mexiku

 

Nabídka stipendií pro studijní a výzkumné pobyty v Mexiku.
Přihlášky přijímá Akademická informační agentura (AIA) do 23. června 2023.

Pro koho je nabídka určená: studenti BSP, MSP a DSP

Délka pobytu: 5 až 10 měsíců, zahájení pobytu v rozmezí od 1. září do 8. prosince 2023

Jak se přihlásit

  1. Podat žádost o stipendium v ČR:

Žádosti o stipendium včetně příloh přijímá AIA (naskenované) emailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Povinnou součástí žádosti jsou:

Termín pro podání žádostí: 23. 6. 2023

Uchazeči, kteří uspějí ve výběrovém řízení v ČR, budou nominování k udělení stipendia a v dalším kroku musí:

  1. Podat online přihlášku mexické strany do 21. 7. 2023 – viz informace v příloze.

 

Další informace: přehledu nabídky ve vyhledávači stipendií AIA & v příloze tohoto mailu.

 

Dům zahraniční spolupráce

Na Poříčí 1035/4 | 110 00 Praha 1

www.dzs.cz

Tel.: (+420) 221 850 504

        (+420) 221 850 505

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Erasmus + International Staff Week “BUILDING RESILIENT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS” at SMK University of Applied Sciences in Vilnius 13 - 16 June, 2023

 
 
It is our pleasure to invite you to attend the Erasmus + International Staff Week “BUILDING RESILIENT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS” at SMK University of Applied Sciences in Vilnius. The ISW will be held from the 13th to the 16th of June 2023 and it is designed for staff members interested in topics related to building organizational and personal resilience.

The purpose of International Staff Week (ISW) is to share the experience of building a resilient community or institution. The main resilience areas, we are willing to explore are psychological, emotional, physical, community, environmental, and technological resilience and how it is applied in different higher education institutions. The ISW is also dedicated to expanding and strengthening international partnerships. The event comprises of discussions, presentations, best practice sharing, and experiential activities related to building resilience in higher education institutions. ISW participants are encouraged to deliver presentations during the week on how their institutions are contributing to organizational and personal resilience.

Participation fee - 100 Euros to cover the coffee breaks as well as social program costs. Participation in Staff Week can be funded by Erasmus+ Staff Training grants provided by the home University of a participant. We invite participants to check the availability of such funding with their home institution.
 
Please find an agenda as the attachment. Registration is open here.


Zahraniční vyučující na EF TUL | International lecturers at EF TU

April at EF enriched with foreign visits

From April 11 to 14, 2023, a colleague from Universitat Politécnica de Valéncia from Spain, Carolina Rosario Blanes Nadal, visited the Faculty of Economics. During her Erasmus+ teaching mobility, Carolina provided a workshop for students of the Human resource management course and a presentation on the topic Spanish tax system within the course Selected Accounting and Tax Problems.

The following week, from 18/04 to 20/04/2023, the Faculty of Economics hosted Director of Studies Martin Bradbeer from the German Technische Hochschule Wildau. Prof. Bradbeer offered a workshop on the Intercultural aspects of managing human resources and had several meetings with faculty academics and representatives of the university's international office. The potential for future collaboration between both universities was discussed.

International Scientific Conferences in Burgas, Bulgaria


Invitation for participation in  international scientific conferences that will take place in the beautiful city of Burgas, Bulgaria, from August 14th to August 26th.

The conferences will cover various topics, including agriculture and food, ecology and safety, materials, methods, technology, economics and business, education and research, language, individual, and society.

These conferences have been held annually for the past 30 years, providing an excellent platform for specialists from different scientific fields to meet, exchange knowledge, and network with one another.

Our open-access scholarly journals (ISP) promote interdisciplinary research, and your participation will undoubtedly contribute significantly to the conference's success.

Please register online on the conference website to confirm your attendance. If you have any questions, please do not hesitate to contact us via email.



Organizing Committee
International Scientific Events, Bulgaria


 

Summer School - University Côte d'Azur, July 3 - 28

On behalf of the Graduate School of Economics and Management (EUR ELMI) of University Côte d'Azur, we would like to inform you about our next Summer School Program which will be held in Nice (France) from July 3rd to 28th .            

The registration is open until May 1st , 2023.

The Summer School program includes:

  • Economics and management courses ;
  • French courses ; 
  • 4 cultural outings ; 
  • Housing ; 
  • Transfer from and to Nice Côte d'Azur Airport ;
  • Optional paid TCF test.

Please find enclosed the brochure and the application form in english and french. 

The summer program call is also available online at : 

Service Relations Internationales

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Bureau / Office 254-256

Université Côte d’Azur

Ecole Universitaire de Recherche d'Economie et Management - EUR ELMI

Graduate School of Economics and Management - EUR ELMI

Campus St Jean d’Angely

5 rue du 22éme BCA 

06300 Nice

France